maandag 28 maart 2011

Overzeese post!

Je hebt er geen idee van hoe content ik was toen ik de brievenbus opendeed deze morgen! Naast de gebruikelijke facturen, waar ik me even nog geen zorgen over maak, vond ik een pakketje.
Mijn Sasha-stofje!!
Ik kocht het bij Hypernoodle op Etsy, een vriendelijke en correcte madam. Vorige zondag besteld, vandaag dus in de bus.
Hypernoodle dus, een aanrader!











Mijn dag kon niet meer stuk!
En die dag, dat is een extra verlofdagje.
Niet zomaar, nee, straks ga ik nog bloed geven. Ondertussen al 5 jaar.
Toen mn geliefde marainnetje 5 jaar geleden een ongelijke strijd voerde tegen botkanker, kreeg ze regelmatig bloed. Ongelofelijk, eens 3 zakjes, eens 5 of 6, zelfs eens 9. Goed ging het dus niet met haar.
Omdat ik zelf op geen enkele manier iets kon doen om haar te helpen, besloot ik ook bloedgever te worden. Haar helpen zat er niet meer in, maar misschien kon ik op die manier wel iemand anders - al dan niet tijdelijk - even helpen.
Ook al omdat ik geen grote-goede-doelen-helper ben. En wel om 3 redenen. Ik deel ze even met jullie.
1. Gaan je centen effectief naar de doelen voor wie ze bedoeld zijn? Bepaalde waarschijnlijk wel, andere misschien niet.
2. Een deel van mn belastingsgeld gaat sowieso naar "goede" doelen. Het koningshuis bijvoorbeeld, of ik dat nu wil of niet.
3. En als laatste, misschien de meest egoïstische, hoe klein die bedragen ook zijn, ik ben in een stadium in mijn leven dat ik ze zelf ook goed kan gebruiken.
Maar door bloed te geven toon ik toch mn goed hart ;-) en dat er door de werkgever een extra dagje verlof voor wordt gegeven is een mooi extraatje!

De dag wordt afgesloten met de laatste naailes bij Elles De Koe. Als het meezit, dan kan ik jullie morgen een schoon afgewerkt rokske laten zien!

4 opmerkingen:

  1. woohoo Isa! Sjiek hé ... eindelijk je stofje geleverd!
    En over het bloedgeven. Ik heb er ook al aan gedacht om dit te doen maar ik ben zo'n 'broekschijter' als het gaat over naalden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super stofje é!! ik heb er een rok meegemaakt. wat zijn jou plannen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook een rokje... maar de moed zit momenteel heel diep in mn schoenen! Net 3e en laatste les gehad met Elles De Koe. Mn eerste rok is verre van af en verre van passend! Gelukkig te groot ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goh, die had ik al es ergens gespot maar wist niet meer waar, tx!

    BeantwoordenVerwijderen