donderdag 15 september 2011

NYC - the sequel

Het beloofde vervolg!

Ik begin even met het hotel. Hotel The Pearl is super! Al moet ik er direct bijzeggen, er zijn goedkopere te vinden! Maar het is klein en persoonlijk, het ligt super centraal (om de hoek van Times Square), er wordt (inbegrepen) een zeer deftig ontbijt geserveerd en tussen 16 en 17 is het aperotime, de kamers zijn ruim en luxueus met een microgolf, koelkast, en Keurig koffiemachine, tot zelfs een flatscreen in de badkamer. Hmm...


In NY kan je blijven rondlopen en dingen ontdekken. De grootste en bekendste bezienswaardigheden stonden op de eerdere reizen op de planning. Toch had ik ook nu een aantal zaken op mn lijstje gezet: WTC (om de evolutie te zien in vergelijking met vorig jaar), Chelsea Market, High Line Park en "een en ander" in Central Park.

De WTC-site. Heel indrukwekkend. Een van de weinige plekken die me stil krijgen :-)
Wauw, veel meer kwam er niet uit. Vorig jaar (juli) waren ze net begonnen met bovengronds te bouwen, ik viel bijna omver toen ik zag hoe ver ze al gevorderd zijn met de 4 nieuwe torens (3 torens, 1 laagbouw). Zo gedreven om alles opnieuw te bouwen, zo trots op hun land... die Amerikanen, die krijgen ze zo snel niet meer klein.
Respect!



Chelsea Market, met vlak ernaast / erboven High Line Park. Ik had er hier en daar wel al over gehoord en gelezen, om een of andere reden stond het niet eerder op de planning. Wat een ontdekking!
Chelsea Market is een oud industrieel fabriekspand, waar nu allemaal winkeltjes zijn die vers gerief verkopen. Een zalige Italiaanse supermarkt, een ├ęchte bakkerij, Lobster Place met verse vis, kreeft in overvloed en heerlijk verse sushi, ...
High Line Park is een oude spoorwegbedding die een "verdiep" hoger ligt dan straatniveau. Het beheer is in handen van een groep enthousiastelingen, ze hebben er iets prachtig van gemaakt. Een heerlijke wandelstrook, mooi beplant en voorzien van ligbedden, een waterpartij, ... Relax!








Ik neem jullie graag nog even mee in Central Park. Heerlijk weer was het en leuk, omdat ook dit een nieuwe ontdekking was!





 
We zagen uiteraard veel meer dan wat ik jullie hier nu toon. Hier kan je een uitgebreider fotoverslag zien.
En krijg je er niet genoeg van? Dan kan je hier de foto's zien uit 2008, 2009 en 2010.
Eerlijk waar, een 2012-versie komt er niet!!

En ik heb het goed op... ik mag namelijk alweer mn valies maken. Ik heb nog een weekje zon, zee en strand in Egypte te goed. :-)
Lucky me, I know.

En dan... genoeg gereisd voor dit jaar!
Terug naar de "orde van de blog", naaien! Mijn to-do-2011-lijstje groeit alleen maar, ik zal een tandje mogen bijzetten.
Wordt dus ongetwijfeld vervolgd!

Tot gauw!
-

3 opmerkingen:

  1. Aaaaargh, maak me maar jaloers hoor!! Heel veel plezier in egypte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Isa, 't kan niet op, 't kan niet op! Maar geniet van Egypte. New York staat bij ons boven op de verlanglijst, als ik alles hier lees begint het alleen maar meer te kriebelen. Zucht. Maar als ik ooit ga, heb ik een lading goeie tips van je. Thnx.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jongens ge doet mij goesting krijgen om nog eens terug te gaan !

    BeantwoordenVerwijderen