donderdag 8 september 2011

Shopping in NYC

Ik ben terug!
Gisterenmorgen geland, vandaag al weer aan het werk. Op zich geen last van een jetlag, al ben ik nu toch wel ferm moe aan het worden.

Een korte maar opnieuw fantastisch reis was het, naar de stad waar ik toch een beetje mn hart aan ben verloren. Prachtig weer gehad, enkel de dag van vertrek viel de regen met bakken uit de lucht.
Ondanks dat het mn 4e bezoek was, stonden er (naast heel wat shopadresjes) toch enkel dingen op mn planning die ik nog niet gezien had. Daar zal ik het in een volgende blogpost over hebben, laat ik beginnen met de (stof)shopping ;-)

Vooraf had ik op een plannetje mooi aangeduid waar de winkels die ik wou bezoeken zich bevonden. Heel gemakkelijk, ook al omdat je in NY niet snel de weg kwijtraakt daar de straten in dambordpatroon liggen.
Zaterdagmorgen bezochten we (papa, broer en ik) de WTC-site en downtown. Zij vertrokken kort voor de middag terug richting Midtown. Ik bleef achter en wandelde heel Broadway af tot ik terug aan Times Square uitkwam, waar in een zijstraat het hotel lag. Een fikse wandeling van toch wel 7 km, waarop ik alle winkels tegenkwam die ik wou zien. :-) Ik had "mn mannen" daar niet bij nodig!

Iedereen kent waarschijnlijk wel de blog The Purl Bee. Ik wou dan ook absoluut de winkel bezoeken.
Een klein overvol en gezellig winkeltje, waar je zo voorbij loopt. Maar oh oh oh zo mooi!!
Wol, vilt, stofjes, garen, toebehoren, ... alles wat je je maar kan inbeelden.



Hier ben je in no time al je dollars kwijt. Ik kon me nog redelijk inhouden, wetende wat er nog volgde :-)
Ik kocht er een stofje en een pakketje van 6 fat quarters.
  
kleur komt niet helemaal tot zn recht op foto, het is iets "frisser" dan het hier lijkt


Volgende stop was Paper Presentation. Een gigantische winkel waar de papierverslaafden onder jullie zeker ogen, geld en tijd tekort zouden komen.
Ik hield het bescheiden op 2 rolletjes masking tape. De prijzen hiervan in België ken ik niet, maar die dingen zijn vrij prijzig.


Op naar Mood dan maar. Bij deze winkel heb ik een dubbel gevoel. Alles lijkt zo mooi voorgesteld in het programma Project Runway, maar dat is het -wat mij betreft- alles behalve.
Een grote rommelboel vind ik het. Ik liep de gangen in en uit, en had het snel gezien.
Ik hou meer van orde en netheid, overzichtelijk winkelen in een frisse omgeving. Mood is anders. Heel erg anders. Tapijt op de grond, enkel wanden en gangen van de vloer tot het plafond gevuld met stof, geen enkel raampje te bemerken. Het ligt dan ook op de derde verdieping van een megagebouw, nergens een naambordje aan de buitenkant te bespeuren, met een krakkemikkige lift zoals je die enkel nog in films ziet.
Kortweg, ik zag er door het bos de bomen niet en een kat vindt er zeker haar jongen niet in terug ;-)
Stof in overvloed, dat wel. Ik deed zelfs de moeite niet om er mn fototoestel boven te halen, maar vond deze foto op een blog.


Maar goed... ik wou een zakske van Mood, dus kocht ik er dit stofje. :-)


Het laatste stofadresje was een echt paradijsje, B&J Fabrics.
Een duidelijk bord op straat, een propere lift bracht me naar de tweede verdieping, waar ik binnenstapte in een met daglicht gevulde winkel. Properkes, een opluchting!
En wat een fantastisch systeem gebruiken ze er! Per stofsoort is er een wand vol kapstokken. Aan iedere kapstof hangt een mooie lap stof, met daarop in welke rayon de stof ligt. Je shopt de "kapstokken" die je wilt, een verkoopster haalt de stoffen voor je uit. Iedere rol mooi gerold in bruin papier om de stof te beschermen.
Een systeem naar mn hart en ordelijk brein! :-)
Deze bracht ik mee.

dit wordt een rokje


Op mn weg sprong ik onder andere nog binnen bij Converse, Hollister, Anthropology, Superdry, Barns & Nobles, ... keek ik mn ogen uit naar de mensen om me heen (heerlijk!), "slufferde" vrolijk rond en at ik in een parkje op mn gemak een vers gesneden mango.
Kunt ge geloven dat ik genoten heb van mn dagje!

De dag werd nog eens fantastisch afgesloten ook, met de show Zarkana van Cirque Du Soleil. Gloednieuw en in premiere te zien in Radio City Hall. In-druk-wek-kend, kijk maar!


Maandag ging ik ook nog wat shoppen, op Madison Avenue, 5th Avenue en Times Square.
Maar daarover, en over het hotel en wat we bezochten, in een volgende blogpost meer!
-

7 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke reis!!!! Ben ze zelf ook al 2x geweest en zou zo graag nog eens terug gaan!
    Prachtige stofje heb je gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je doet me watertanden ! Jammer dat het zo vlug voorbij is hé telkens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh, wat ben ik jaloers!!!!
    Ik heb op zestienjarige leeftijd ook mijn hart verloren in NY en ben er nadien nog meerdere keren terug geweest (zelfs onze huwelijksreis ging richting NY!). Met de 4 kinderen nu komt het er maar niet meer van, maar als ik dit lees, popel ik om nog eens terug te gaan....
    Ik ben benieuwd naar de rest van je reisverslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie buit! En het moet een heerlijke dag geweest zijn, zo helemaal alleen je goesting kunnen doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gevonden! Een tijdje terug kwam ik jouw blog tegen en las ik een stukje over jouw trip naar NY. Alle dingen die jij wilde gaan doen/bekijken passen precies in mijn straatje dus was ik zeer nieuwsgierig hoe het verlopen was. Omdat ik redelijk wat blogs in mijn favorieten lijstje heb staan kon ik je in eerste instantie niet terugvinden. Zojuist ben ik bovenaan mijn lijstje begonnen en ziehier, je stond op no 2. Wat een leuk stukje heb je geschreven. Mooie spulletjes "gescoord" en een ervaring rijker!! Ben benieuwd om de eindresultaten te zien van de stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen