zaterdag 12 november 2011

Multitasking... en de gevolgen

In bepaalde omstandigheden lukt me dit wel... behalve vorige woensdag.
Een belangrijk telefoontje terwijl ik stof aan het knippen was. Niet verstandig, toen bleek dat ik 2 dezelfde mouwtjes geknipt had. Hoe stom kon ik zijn!

En paniek! Want er was niet genoeg stof over om nog een mouwtje te knippen...
Bij haar was de stof uitverkocht, gelukkig bij haar niet! Vandaag kon ik mn bestelling ophalen op Petit Bazaar.
Gered! En zo kan dit éénarmig draakje toch afgewerkt worden.


Petit Bazaar dus. Even voor 16u waren we er, en stonden we samen met heel veel anderen voor de deur te wachten tot het open ging. Wat een gezellige drukte was het me daar opnieuw.
Heel wat nieuwe (web)winkels, de dames van Van Katoen met een mooie primeur, een paar bekende gezichten en een leuk weerzien en een babbeltje met Emma.
Bent u er vandaag nog niet geweest? Morgen doen zou ik zeggen, van 10 tot 18 uur in het ICC Gent.

Gisteren ging ik samen met vriendin M. naar Kortrijk, waar in de Expo het Stoffenspektakel doorging. Mn eerste...
Om het met de woorden van een Hollandse verkoper te zeggen, "het ligt hier allemaal ordelijk door elkaar".
Zijn antwoord op de vraag "heb je dit en waar ligt het".
200 kramen vol stof, fournituren en ander gerief. Een immense drukte, gedrum aan bepaalde kraampjes en het begin van een appelflauwte halverwege.
Volgende jaar ga ik terug... tegen 16u30, dan begint het meeste volk zich terug richting uitgang te begeven. Beter om dan vlug es "den toer" te doen, dan in volle namiddagspits.
Enfin, dit gezegd zijnde, ik kocht uiteindelijk maar 1 (tricot) stofje, witte en rode boordstof  en wat klein prutsgerief.


Nu nog zoeken naar een schoon patroontje maat 80, telefoon uitschakelen en knippen maar!
-

6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige drakentrui! Prachtig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellige drukte hé in Kortrijk ... Ik had mn stofbudget al opgesouppeerd bij In Den Beer. Misschien volgende keer samen naar Kortrijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig druk zou ik het niet noemen, het was ongelofelijk niet te doen druk!! Ik ben met lege handen na een klein uurtje naar huis gegaan. Meestal kan ik daar goed tegen maar dit vond ik er echt over.
    Gelukkig kon jij wel volharden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mja, in vergelijking met het Stoffenspektakel was Petit Bazaar wel gezellig druk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nice talking to you too !! ;-) tot de volgende PB !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waaw, ik zit es op je blog! ;-)
    Petit Bazaar was op zondag nog meer "gezellig druk" want ik hoorde van Valerie dat het zaterdag niet te doen was van 't volk... Ik heb 3 leuke stofjes gekocht bij Vermiljoen voor rokskes voor mijn kleinste prutske... Bye bye, Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen