zondag 8 januari 2012

Moeite met rood.

Niet met rode stof, maar met het fotograferen van rood.
Overbelicht, niet scherp, ...
15 foto's om er eentje uit te halen die door de beugel kan.
Niet dat het zo speciaal is wat ik maakte, maar ik ben er content mee. Wetende dat ik eigenlijk een gigantische schrik heb om kleine kleertjes te maken. Het zou maar es niet moeten passen...



Een ribfluwelen rokje dus, voor een klein mamzeltje. Rood, op vraag van haar mama.

 











Heeft u tips om rood deftig op foto te krijgen, dan moogt ge me dat zeker laten weten!
-

7 opmerkingen:

  1. ookal heb je moeite met de foto gehad, het rokje ziet er super uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Is heel mooi en 't is duidelijk rood. Maar ik kan je helaas niet helpen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Das echt een mega schattig rokske! En ivm dat rood: ik lees aandachtig mee voor tips...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waarom zo'n schrik voor maaksels voor kleintjes? Weinig stof, klein patroon overtekenen, snel klaar... ideaal toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik doe daar eigenlijk ook niets speciaals voor maar ik doe het als volgt: Ik gebruik een witte achtergrond waar het licht op schijnt. Dus zonlicht is enkel maar goed als het licht ook effectief aan de plaats komt waar je de foto neemt. En dan zet ik mijn fototoestel op scherp dus de stand voor een detailfoto te nemen. En om dan de kleur nog iets beter te laten uitkomen pas ik de foto lichtjes aan door 1 x "brighter" te nemen en 1 x op "contrast" te klikken. Heb je geen photoshop, geen probleem dat lukt zelfs in Word ;) 1x op het zonnetje duwen en 1x contrast! Ik ben benieuwd of mijn uitleg effectief werkt :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ohja en geen flits gebruiken want dan focus je je op 1 plek van de rok en niet het geheel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Merci voor je uitleg! Bij het volgend rood naaisel zal ik het zeker eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen