dinsdag 14 februari 2012

To do: 4 x check

Gisteren nam ik een snipperdag. Zo eentje om de hele dag thuis te rommelen.
Ik had mezelf wel voorgenomen om niet tot kot in de dag in bed te blijven, of om de hele dag voor de pc door te brengen.
Goed begonnen, want om 9u30 was ik al gedoucht en had ik de strijk al klaar.
En ook de rest van de dag was ik vrij productief en kon ik maar liefst 4 items op mn to do lijstje schrappen (in de rechterbalk).
 
Ooit gaf ik M. een stoffen exemplaar van dit ritstasje, met wit als basiskleur. Niet zo evident in een handtas, dus vroeg ze me (al maanden geleden) of ik dat niet in toile ciree kon maken. Check.
 
 
 
Telkens ik verse lakens leg foeter ik op mezelf, de insteekflap is uitgescheurd en om een of andere reden komt het er niet van om die te herstellen.
Tot gisteren dus. Check. (Hier moet je het zonder foto stellen, een insteekflap van een dekbedovertrek stelt nu ook niet veel voor hé.)
 
 
Binnenkort is metekindje Trixie jarig. 2 jaar al wordt ze!
De dag van haar geboorte stopte ik om 16u stipt met werken, haalde haar grote broer van school, om ons dan naar het ziekenhuis te reppen. Ik zie het nog voor me, spannend wachten met hem in een grote lege kamer, waar mamzel enkele minuten later, kersvers, met haar mama en gevolgd door papa, binnengereden werd. Het lijkt gisteren wel!
En zo'n 2-jarige meid weet al goed wat ze wilt. Een tasje dus, om mee rond te zeulen, helemaal van haar alleen. Er past nog iets in, alleen weet ik nog niet goed wat.
Check.

 
Een tijdje geleden kocht ik een paspelvoetje, maar gisteren pas gebruikte ik het voor de eerste keer. Wat een droom om paspel mee te stikken, die brede gleufjes waar de paspel perfect in past! Ik kan het iedereen aanraden.
 
 
 
Als laatste, een nieuw lunchtasje om mee te nemen naar het werk. Al zou ik beter 'ontbijttasje' zeggen... want een lunch neem ik nooit mee, ontbijten daarentegen doe ik 'tussendoor' wel. Check.
(Ik eet zo goed als dagelijks grootkeuken, die best wel ok is.)
 
 

Een verwend nest hield me gezelschap, en als de vrouw des huizes thuis is, dan verliest hij me geen moment uit het oog en blijft hij liever binnen. Tja... :-)

Ik moet dat meer doen, zo'n snipperdag nemen!
-

8 opmerkingen:

  1. Lijkt me zalig om vanalles van je lijstje te kunnen schrappen. Mooie tasjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, zalig kan dat zijn, zo'n dagje voor jezelf en je naaimachine. En een pluizige "hulp" is ook altijd handig...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik las vrijdag ook zo'n dagje in. Het wordt geen blogvoer, maar gewoon voor mezelf. En het zal blijkbaar voor een goed gevoel zorgen: zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk moet dat zijn, zo'n productieve snipperdag. Als juf is dat moeilijk. En jawel, wij hebben veel verlof, maar dan zijn de kindjes ook thuis. En dan komt er niet veel van "me-time" in huis ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ow fijn zeg! toffe dag! ik ga dat maandag doen, maar mijn kleine meid is dan ook thuis dus weet ik niet hoever ik ga geraken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb zo een hond ,als ik thuis ben mij altijd volgt en als het kan ook altijd mee gaat.

    BeantwoordenVerwijderen