zondag 25 maart 2012

Stoffenspektakel

Deze morgen trok ik al vroeg de voordeur achter me dicht. Op naar Kortrijk voor het Stoffenspektakel. En een spektakel kan je het daar wel noemen!
De poort van de hall was nog niet open toen ik er aankwam. Het volk wel, 'en masse'. Die stonden te kwebbelen dat het niet schoon was*. Nu moet ik toegeven dat ik daar ook wel redelijk goed weg mee kan, maar ik kon er op dat moment, onnoemelijk vroeg op een zondagochtend, niet zo goed tegen. En toen was ik nog niet binnen!
Eens de poort open ging vloog die massa naar binnen, met rugzakken op de rug, trolley's en caddies achter zich aan sleurend. In mn binnenste riep ik de massa toe: "aanvalleeeeeeuuuuun". Ik bleef de rust en kalmte zelf. :-)

Ik had gehoopt er leuke kleuren paspel te vinden aan de lopende meter. Helaas. En teddyfleece, dat kennen die Hollanders precies ook niet. Leuke jongenstricot? Nope.
Enkel katoentjes dan maar.

Meegebracht op bestelling van haar mama.
couponnetje van 75cm
couponnetje van 70 cm.
 <3  dit stofje!
couponnetje van... 4 m!


3 couponnetjes, een (bewust) kleine buit. Er ligt hier gewoon nog teveel stof die dringend moet verwerkt worden.
En vrijdag kocht ik op een outlet al een dekbedovertrekje, waar ook iets moois uit kan gemaakt worden.



Ik ben helemaal into stipjes de laatste tijd...


* Mocht u ertussen gestaan hebben, voel u dan vooral niet persoonlijk aangesproken ;-)
-

10 opmerkingen:

  1. Ik stond er toen nog niet, maar toen onze bende er rond 11 uur aankwam, was het zoeken voor een parkeerplaats en de drukte was wel enorm. De buit ook...

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben even na elf toegekomen, en idd weeral niet te doen van het volk eh. Ook op zoek naar jongenstricot, maar met lege handen naar huis gegaan. Gelukkig nog veel leuks kunnen scoren op het boekenfestijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik was er rond 13h30 en het viel vrij goed mee van het volk ; ik was er in november ook omstreeks 11h00 en vond het toen ook TE druk naar mijn goesting. Volgende keer mss iets later gaan ???? alhoewel niet iedereen hoeft dit te weten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wou nog naar De Vitrine en een beetje genieten van het mooi weer, vandaar dat ik er zo vroeg was.
    Vorige keer in de namiddag geweest... met een halve appelflauwte als gevolg van de warmte. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke vangst!!! Vooral de blauwe met stipjes en bloemetjes vind ik heel erg mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke buit!
    Ik heb ondertussen ook geleerd om op de middag of in de namiddag naar het SS te gaan. NOOIT meer 's morgens!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah, ik ben uiteindelijk thuis gebleven... was van plan met baby en al te gaan, maar met dat schoon weer zag ik af van het plan. Was nooit eerder geweest, wist dus niet dat het er zo aan toe ging. Blij dus dat ik niet ging als ik dat zo lees. Ik hou niet van massa en drukte :-)
    Merci, dus om dit te delen, heb nu geen spijt meer van mijn thuisblijven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi die blauwe stof met bloempjes ;-)
    Dat had ik nog moeten vinden voor mijn oudste dochter,
    ze ging in de wolken zijn. Helaas, dat lag er niet (meer).

    Geen meter te veel die je wil ruilen voor een ander mooi stofje?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Mme Li, ik heb zo ongeveer al een idee wat er mee te doen, maar nog niet voor de volle 4 meter. Als ik er over zou hebben, dan laat ik je zeker nog iets weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh ... Alvast bedankt om aan mij te denken als er overschot zou zijn!
    (Ik hoop stiekem op 80 cm, hihi.)

    BeantwoordenVerwijderen